چرا باید از زیرمانیتوری استفاده کنیم؟

برای خرید زیر مانیتوری علل و دلایل مختلفی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد آن اشاره می کنیم.

بسیاری از مردم می پرسند چرا با وجود اینکه مانیتور شما از قبل به پایه مانیتور مجهز شده است، به افزایش دهنده های ارتفاع مانیتور نیاز دارید؟ یک سوال منطقی!!!

 

اکثراٌ تصور می کنند که هنگام خرید، کامپیوترشان با تمام نیازهایشان متناسب است و در واقع آنها درست می گویند، شما کامپیوتر می خرید و سیستم شما به مانیتور مجهز می باشد، اما یک نکته اصلی برای مانیتور وجود دارد:

 ممکن است ارتفاع صفحه مانیتور شما از نظر ارگونومی پایین تر از حد استاندارد قرار گیرد. این مشکل با استفاده از یک زیر مانیتوری به راحتی قابل حل است.

 

حال چگونه یک زیر مانیتوری استاندارد به شما کمک می کند تا از سردرد، درد گردن و استرس جلوگیری کنید. یک زیر مانیتوری قسمت بالای صفحه مانیتور را هم سطح چشم، موقعیت مطلوب ارگونومیک می رساند. اما چرا اینقدر مهم است؟

 

از مهم ترین عوارض بد نشستن طولانی مدت روی صندلی، ابتلا به درد های موضعی در ناحیه کمر، شانه ها و حتی زانوهاست. به طوری که بيشتر درد هاي ناحيه گردن و کمر كه هنگام كار با رایانه ایجاد می شود، به دليل قرارگيري نادرست بدن روي صندلي و پشت ميز است.

همانطور که می دانیم؛ خم شدن بیش از حد بدن به جلو به يك مشكل عمومي بين کاربران کامپیوتر تبدیل شده است و کاربران به دلیل عدم استفاده صحیح و رعایت اصول ارگونومی در استفاده از کامپیوتر در دراز مدت دچار بیماری های اسکلتی و عضلانی می شوند. به طوری که کارکرد نامناسب اعضا روی هم اثر گذاشته و سبب ایجاد مشکل در نواحی دیگر هم می شود.

 

اغلب مشکلات جسمی ایجاد شده به دلیل پایین بودن مانیتور نسبت به زاویه دید استفاده کننده از رایانه است. بنابرین افرادی که با رایانه سر و کار دارند باید زاویه دیدشان نسبت به مانیتور استاندارد و متناسب باشد تا ضمن اصلاح فرم نشستن روی صندلی فشار کمتری به کاربر وارد شود. همچنین مناسب سازی زاویه دید می تواند در میزان خستگی چشم موثر باشد. بنابرین جهت نشستن صحیح نیازمند اصلاح فاکتور های مختلفی هستیم.

 

اگر صفحه مانیتور شما در ارتفاع نامناسبی قرار دارد (معمولاً خیلی پایین است)، باید گردن خود را کج کرده و حالت بدی را برای دیدن آن در نظر بگیرید. متأسفانه، سازنده رایانه شما چاره ای جز طراحی این پایه مانیتور ندارد تا صفحه نمایش شما در ارتفاعی باشد که برای تعداد زیادی کاربر قابل استفاده باشد.

 

 

چگونه متوجه شویم مانیتور در ارتفاع مناسبی قرار گرفته است:

نحوه نشستن را بررسی کنید.

صاف نشسته اید؟

آیا گردن شما در وضعیت طبیعی، آرام و خنثی است؟

آیا می توانید بدون نیاز به بالا و پایین نگاه کردن، صفحه را کاملاً ببینید؟

اگر پاسخ این ۳ سوال مثبت است، پس زیر مانیتوری شما به درستی در موقعیت خود قرار گرفته است و شما می توانید کار خود را ادامه دهید!

 

 

رعایت اصول نشستن

نشستن صحیح یعنی هم راستا بودن سر، کمر و لگن به نحوی که همراه با حفظ گودی ستون فقرات در ناحیه کمر و عدم افتادگی شانه ها باشد. به طوری که اگر میز و صندلی در حالت استاندارد باشد هنگام نشستن بین ران‌ ها و تنه زاویه ی مناسبی ایجاد شود، زانو ها حدود 90 درجه زاویه داشته باشند و وقتی دست‌ها روی میز قرار می گیرد مچ و آرنج در امتداد هم باشند و آرنج و بازو یك زاویه حدود 110 درجه ایجاد كنند.

 

 

بنابرین بهترین حالت نشستن پشت میز این است که کمی بدن به عقب متمایل باشد و از تجهیزات سلامتی استفاده شود تا وضعیت راحت تر و مناسب تری پشت میز فراهم شود. یکی از مهمترین تجهیزات سلامتی در حین کار با رایانه زیر مانیتوری است.

 

پایه افزایش دهنده ارتفاع مانیتور به شما کمک می کنند تا با روشی کارآمد و استاندارد بنشینید (به شرطی که از آن به درستی استفاده کنید). چند نکته در مورد چگونگی اطمینان از موقعیت صحیح مانیتور خود:

- قسمت بالای صفحه مانیتور باید در سطح چشم شما باشد.

- صفحه مانیتور باید تقریباً به طول بازو از شما فاصله داشته باشد.

 

 

تاثیر استفاده از زیرمانیتوری بر سلامت کاربران:

منجر به قرار گرفتن کاربر پشت میز کامپیوتر در بهترین حالت ارگونومی و مناسب بدن می شود.

منجر به عدم فشار بر مهره های ستون فقرات می شود که نتیجه آن پیشگیری از کمردرد های مزمن خواهد بود‏.‏

منجر به قرار گرفتن گردن در بهترین وضعیت و قوز نکردن کاربر پشت میز می شود که نتیجه آن پیشگیری از آرتروز گردن و افتادگی شانه ها خواهد بود‏.‏

منجر به ایجاد زاویه دید مناسب برای کاربر می شود که نتیجه آن پیشگیری از خستگی چشم، سر درد و عوارض درازمدت چشمی خواهد بود‏.‏

 

 

علاوه بر لزوم استفاده از زیرمانیتوری برای حفظ حالت ارگونومیک بدن ، زیر مانیتوری یکی از لوازم دکوری و جانبی سیستم های رایانه ای محسوب می شود. از این وسیله برای ایجاد فاصله بین سطح میز و صفحه ی نمایش یا همان مانیتور استفاده می شود. این وسیله به شکل های مختلفی تولید می شود. همچنین از نظر اندازه، تنوع بسیار زیادی وجود دارد. افراد مختلف علایق و سلیقه های مختلفی دارند. تلاش ما به عنوان تولید کننده این بوده است که بخش مهمی از این سلیقه را ارضا نماییم. تنوع رنگی محصولات یکی از این ویژگی ها است. محصولات کیانلی معمولاً در دورنگ قهوه ای تیره و روشن  تولید می شوند.

 

اگر به اداره ها یا شرکت های دولتی یا شخصی مراجعه کرده باشید، احتمالاً دیده اید که برای تنظیم ارتفاع مانیتور از آجر، کارتن خالی یا بسته ی کاغذ استفاده کرده اند. استفاده از چنین وسایلی برای برخی محل ها از نظر زیبایی و تناسب بصری جالب نیست. لذا برخی از چنین مجموعه هایی به استفاده از پایه های مانیتور روی آورده اند.

زیر مانیتوری به منظور تنظیم ارتفاع مانیتور با چشم کاربر استفاده می شود. در واقع زیر مانیتوری یا پایه مانیتور، جهت مناسب سازی ارتفاع صفحه نمایش هنگام کار با رایانه مورد استفاده قرار می گیرد. زیرمانیتوری ها جایگزین زیبا و مناسبی به جای انواع کارتن و کتاب و بسته های کاغذ برای تنظیم ارتفاع مانیتور هستند.

 

 

 

زیرمانیتوری کیانلی به گونه ای طراحی و تولید شده اند که علاوه بر حفظ حالت ارگونومیک ، کاربردی باشند و شما را از قرار دادن لوازم اضافی روی میز بی نیاز کنند تا میزی زیبا ، شکیل و منظم داشته باشید. این باعث ایجاد فضا و احساس نظم می شود.

در زیرمانیتوری کیانلی قسمت های زیادی برای قرار دادن وسایل ضروری و غیر ضروری در نظر گرفته شده، از جای خودکار، ماژیک، یادداشت و کارت ویزیت گرفته تا حتی جاچسبی که تقریبا در هیچ زیرمانیتوری موجود در بازار مشاهده نمی کنید.

 

 

 

 علاوه بر این یک کشوی بزرگ با ابعاد 5*9*21 سانتیمتر در قسمت جلوی میز قرار دارد که مناسب نگهداری انواع اکسسوری و لوازم جانبی است.

در سمت چپ و راست میز برای قراردادن وسایل نسبتا بزرگ دو باکس با ابعاد 6*9*11 سانتیمتر تعبیه شده است.

همچنین در قسمت پایینی زیرمانیتوری فضای کافی برای قرار گیری ماوس و کیبورد در نظر گرفته شده است.

 

 

 

محل قرارگیری پایه برای مانیتورهای تا سایز 27 اینچ مناسب می باشد و این زیرمانیتوری بدلیل ستون چوبی که در وسط آن در نظرگرفته شده تحمل وزن بالایی دارد ( تا 10 کیلوگرم) و به هیچ عنوان قوس نمی گیرد.

 

تمامی قسمت های این زیرمانیتوری از جنس ام دی اف روکش دار و دولایه (ضخامت 6 میلیمتر) می باشد که با پارچه نمدار به راحتی تمیز میشود.

علاوه بر اینها روی این محصول می توان لوگو، متن یا شعار دلخواه شما را درج کنیم. این کار جذابیت دوچندانی به کار می دهد و میتواند یک هدیه تبلیغاتی خاص و منحصربفرد برای مجموعه شما باشد.

 

با بررسی این مسائل و مواردی که در ذهن دارید می توانید برای خرید این کالا به جمع بندی برسید. با نظرات خود ما را در ارائه بهترین محصولات یاری نمایید. همچنین اگر قصد خرید آنلاین این کالا را دارید اینجـــــا کلیک کنید.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش